[EN] Music was his greatest passion but after 15 years of working as dj/music composer, Otto van den Toorn decided to leave his secluded studio life behind and move into the real world.

He bought himself a camera and started looking at life through a lens. Otto loved working and connecting with people and he established himself as full time photographer.

His work is aesthetic with a strength to make reality more powerful and beautiful.

His recent assignments are mostly fashion related and he has shot campaigns for brands such as Nikkie, Tramontana, Ibana, Silvercreek, JoshV, MiMoneda, van Gils, Lookx, Inglot, Silvercreek, van Gils, Lookx and Inglot.  And several magazine's like Talkies Magazine, Life After Football, FYI, Stylevision.

[NL] Na 15 jaar als dj/muziekcomponist werkzaam te zijn geweest kreeg Otto van den Toorn (1969) genoeg van het eenzame studioleven. Hij besloot een camera te kopen en meer ´in de wereld´ te gaan leven.

Omdat Otto ook als model werkte ging hij al snel bevriende modellen helpen met hun portfolio foto's. Sinds 2008 is hij fulltime fotograaf.

Voor het Net5 televieseprogramma ´Model in 1 dag´ ging Otto drie seizoenen samen met Lutske Veenstra en Nancy Schoenmakers op zoek naar een nieuw topmodel.

De fotografie opdrachten hebben vaak een link met mode. Otto schiet voor bladen zoals Talkies Magazine, Life After Football, FYI, Stylevision en voor modemerken zoals Nikkie, Tramontana, JoshV Ibana, Silvercreek, MiMoneda, van Gils, Lookx, Inglot etc.

Ottografie / Otto van den Toorn / Fashion Photographer